خواص و فواید قهوه
نوشته شده توسط : salamati

نه تنها جویدن دانه قهوه و خوردن آن بلکه هر ماده غذایی دیگر در مورد عدم مدیریت مصرف و استفاده بالا باعث ایجاد عوارض در بدن انسان می شود، مخصوصا اگر شما فقط قصد دارید یکبار آن را امتحان کنید حتما در میزان استفاده خود مدیریت کنید.

از عوارض استفاده بیش از حد دانه های قهوه می توان به ایجاد سوزش در قلب و افزایش ضربان قلب می باشد، همچنین استفاده مدام و بالا دانه های قهوه ممکن است باعث ایجاد کلسترول در بدن شما شود.

توصیه می شود اگر دارای بیماری خاصی هستید که کافئین تاثیر منفی روی بدن شماست، و یا اینکه باردار هستید یا شیر می دهید استفاده از دانه های قهوه را در قطع و یا بسیار محدود کنید.

نکته مهم: خوردن و جویدن دانه قهوه میزان کافئین بالایی را داراست، تا این حد که میزان کافئین  آن از یک فنجان قهوه غلیظ و قوی نیز بیشتر است و میزان آن تقریبا 3.5 برابر حالت دم کرده همان حجم می باشد.

قهوه به عنوان یک کالای ضروری

قهوه، امروزه به‌عنوان یک کالای ضروری شناخته‌شده و دیگر یک کالای لوکس به‌حساب نمی‌آید و از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سطح جهانی است؛ که هرروزه توسط میلیون‌ها نفر مصرف‌شده و همچنین مهم‌ترین ماده‌ی غذایی تجاری و به‌طورکلی دومین کالای تجاری مهم پس از نفت خام است.

اهمیت اصلی قهوه مربوط به قهوه دم شده حاصل از دانه‌ی برشته‌شده یا آسیاب شده است. در بین عموم، اثر سودآور قهوه تنها به جذاب‌ترین ترکیب آن یعنی کافئین نسبت داده می‌شود؛ ولی ثابت‌شده است که سایر ترکیبات آن نیز در ایجاد خواص سلامتی بخش نقش مؤثری دارند.

نقش قهوه در جلوگیری از برخی بیماری ها

نقش مصرف قهوه در جلوگیری از برخی بیماری‌ها، طبقه‌بندی آن به‌عنوان یک نوشیدنی کاربردی را توجیه می‌کند. این ویژگی‌های کاربردی توسط ترکیب دانه‌ها و تغییراتی که در حین برشته کردن در آن‌ها رخ می‌دهد تعیین می‌شود. همچنین محصولات جانبی حاصل از فرآوری میوه و دانه قهوه نیز می‌توانند به‌عنوان ترکیبات کاربردی در صنعت غذا به کار روند.

پوست و پالپ قهوه که حدود ۴۵% میوه را شامل می‌شوند، از محصولات جانبی اساسی فراوری قهوه هستند که در صنعت غذا برای مقاصد مختلفی ازجمله استخراج کافئین و پلی فنل ها به کار می‌روند.

تاثیر رست کردن روی قهوه

ویژگی‌های نوشــیدنی قهوه مانند عطروطعم در هنگام رست کردن به وجود می‌آیند. رست کردن باعــث رخ دادن واکنش‌های متوالی در دانه‌های قهوه می‌شود که باعث تغییر در ساختار شیمیایی آن‌ها می‌شود. برای مثال پلی ساکارید ها در هنگام رست کردن به کربوهیدرات با وزن مولکولی کم تبدیل می‌شوند. درجه رست کردن همان‌گونه که بر روی ویژگی‌های گفته‌شده تأثیر می‌گذارد، رنگ‌دانه‌ها را نیز تغییر می‌دهد.

ترکیبات تشکیل‌شده حین رست کردن مسئول بسیاری از فعالیت‌های بیولوژیکی مثبت در قهوه دم شده هستند. البته ترکیبات کارســینوژنیک مانند پلی ســیکلیک هم می‌توانند توسط سوخت ناکامل ترکیبات آلی، هنگام رست کردن تشکیل شوند؛ اما خوشبختانه آن‌ها را می‌توان حتــی در میزان‌های بســیار کم شناسایی کرد.

ترکیبات کارسینوژنیک، ترکیباتی هستند که می‌توانند باعث پیامدهایی ازجمله سرطان شوند. قهوه‌ی رست شــده دارای %٢ الی ٣ % کلروژنیک اســید می‌باشد که باعث ایجاد ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی در آن می‌شود. البته دمای شدید باعث کاهــش در میزان کلروژنیک اســید می‌شود، به همین علت شدت رست شدن باید کنترل شود.

ترکیبات قهوه چیست؟

کافئین قهوه با مسدود کردن گیرنده‌های عصبی آدنوزین، خواب ما را تحریک می‌کند و هنگامی‌که ماده شیمیایی خواب توسط کافئین مسدود شود، نتیجه‌اش بیدار نگه‌داشتن شما خواهد بود.

عاتیل فنل عامل ایجاد عطر و بوی خوب قهوه است که مشام شما را نوازش می‌دهد.
اسیدیته یا همان ترشی موجود در قهوه به دلیل وجود اسید کوینیک درون آن است. افرادی که مشکل رفلاکس معده دارند معمولاً بعد از نوشیدن قهوه دچار سوزش معده می‌شوند که علتش حضور همین ترکیب است.
قهوه منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که سرحال شدن و نشاط بعد از خوردن قهوه را برخی از این مواد به‌عنوان عضوی از ترکیبات قهوه ایجاد می‌کنند.
تئوفیلین که یکی از مواد همچون کافئین است. این ماده محرک و آرامش‌بخش عضله برای تسکین علائم آسم، برونشیت و آمفیزم است؛ که حتی می‌تواند با برخی از آنتی‌بیوتیک‌های جدیدتر واکنش نشان دهد.

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان

برنزه کننده فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

کرم برنزه کننده فلورسان دارای رنگ دهی فوری

این اسپری برنزه کننده ویتامینه و مرطوب کننده لب است.

کرم برنزه فلورسان ساخت کشور روسیه است.

 

Image result for ‫فواید قهوه برای پوست‬‎
 
قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. از فواید دیگر آنتی اکسیدان می‌توان به خاصیت ضد پیری آن اشاره کرد. بر اساس تحقیقات، خصوصا روغن قهوه خواصی مشابه کرم‌های ضد چروک برای پوست دارد.
 
 

۱- تاثیر قهوه در جلوگیری از پیری پوست

شاتوت و انار از جمله میوه‌هایی هستند که به دلیل آنتی اکسیدان‌های قوی به سلامت، جوانی و شادابی پوست بسیار کمک می‌کنند و به عنوان میوه‌های مناسب برای پوست شناخته می‌شوند.

در رابطه با انواع قهوه نیز این موضوع صادق است زیرا  قهوه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان‌ است. اولین خاصیت آنتی اکسیدان‌های قهوه سلامت پوست و جلوگیری از پیری زودرس است. پیری زودرس که امروزه هم بسیار شاهد آن هستیم بر اثر آلودگی، گرما و نور ایجاد می‌شود و قهوه از جمله مواردی است که می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند.
علاوه بر تاثیر آنتی اکسیدان‌ها، کافئین قهوه، پوست را سفت می‌کند و مزیت سفت شدن پوست جلوگیری از چین و چروک و افتادگی پوست است.

۲- مزایای قهوه در محافظت از موها

علاوه بر مورد اشاره شده در فوق، یکی از مزایای قهوه محافظت از مو است. آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه باعث براق شدن موها می‌شوند.

استفاده از ماسک قهوه از شکستن موها جلوگیری می‌کند و موها را درخشان و خوشبو می‌کند. این مزیت قهوه برای زیبایی، باعث شده است که امروزه بیشتر مراکز زیبایی در سراسر دنیا از قهوه برای سلامت مو استفاده کنند. همچنین از دیگر مزایا و فواید قهوه برای پوست و مو این است که قهوه آسیب‌هایی که بر اثر مواد شیمیایی مختلف برای مو ایجاد می شود را برطرف می‌کند.

برای استفاده از قهوه می‌توانید آن را در خانه دم کنید و روی موهای‌ خود بگذارید.

شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش مو

درمان قطعی ریزش مو شامپو ضد ریزش مو فوری بایوفول کانادا

شامپو رشد مو ضد ریزش و رشد مجدد موهای ریخته شده

درمان گیاهی و بدون ماینوکسیدیل با شامپو ضد ریزش مو گیاهی بایوفول

شامپو ضد ریزش بایوفول دارای عملکردی بدون بازگشت است.

 





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: